بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
پایگاه مقاومت شهید اوکاتی
شنبه 21 بهمن 1391برچسب:22بهمن,انقلای اسلامی, :: 8:38 ::  نويسنده : مهدی بزی الری

یوم الله 22 بهمن

مقدّمه

روز 22 بهمن 57 نیز روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی; یعنی، استقلال و آزادی بود.

این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله » که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.

یادآوری 22 بهمن

یادآوری یوم الله 22 بهمن; یعنی، یادآوری رشادت ها و فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری که با ایثار خون خود ثابت کرد که «خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.» یادآوری 22 بهمن; یعنی، یادآوری تجلی حکومت الله در روی زمین، روزی که برنده ترین سلاح معنوی; یعنی، ایمان، پیروزی آفرید.

روزی که کلمه توحید در وحدت کلمه به دست آمد و در نتیجه اعتصام به «حبل الله » رژیم ستمشاهی دوهزار و پانصد ساله طاغوتیان به زباله دانی تاریخ سپرده شد و ثابت کرد آوای «الله اکبر» از رگبار «مسلسل » قوی تر و نیرومندتر است.

22 بهمن به ما آموخت که در مبارزه با دشمنان اسلام، فقط باید بر خدا تکیه داشت گرچه دست از سلاح تهی باشد. و وابستگی به شرق و غرب هرچند به سلاح های مدرن مجهز باشند، در برابر نیروی هماهنگ مردمی که با سلاح ایمان مبارزه می کنند، بی اثر است.



ادامه مطلب ...
اوشیدا:19بهمن ۱۳۳۰ یادآورقیام خونین ودلاورانه مردم سیستان است که باجسارت وشهامت بی نظیر،درزمانی که خاندان پهلوی با حمایت آمریکا حکومت می کردند باخیزش مردانه ،کاخ آمال وآرزوهای دیرینه خاندان خزیمه راسرنگون وبه سلطه صدساله این خاندان پایان بخشیدند.
19بهمن ۱۳۳۰ یادآورقیام خونین ودلاورانه مردم سیستان
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا:دلاوران سیستانی باقیام تاریخی خود ثابت کردند که درتمام دوران حیات ازعصر کین خواهی ایرانیان گرفته ،تادوره پهلوانی وتاریخی هیچگاه سلطه بیگانه را نپذیرفته و نگاهبانان ازجان گذشته دردفاع ازکیان ایران هستند . بنابراین قیام تاریخی ۱۹ بهمن نیز ادامه همان خیز شهادتی تاریخی ۱۹ بهمن سال ۱۳۳۰ کاندیدای راستین مردم سیستان آیت ا... میرزا ابراهیم شریفی ازروحانیون خوشنام سیستان بود زیرا سردار محمدرضا خان پردلی (سرابندی) رهبرقیام مردمی اعلام داشته بود نماینده سیستان باید یک سیستانی باشد ودولت وحکومت نمی تواند خواسته خودرا به مردم سیبستان تحمیل کند.
دولت که با تمام قدرت از امیرحسین خزیمه علم حمایت می کرد به بازرس اعزامی وفرماندار اعلام داشته بود که باید خزیمه ازصندوق آرا بیرون بیاید.

بنابراین چندروز قبل از روز انتخابات باحمایت ودسیسه رئیس ثبت احوال زابل تمامی صندوقها رابنام امیرحسین خزیمه انباشتند وصبح روز ۱۹ بهمن صندوقهارا به محل شعب اخذ آرا درشهر وبخشهای تابعه فرستادند. به این امید که صندوقهای پرشده راعصربه شهر برگردانند وبه ولی نعمتان خوددرتهران اعلام نمایند که دستور وخواسته شما برآورده شد.

رهبری قیام وبزرگان سیستان تاساعت ۷ صبح ۱۹ بهمن به مراجع ذیصلاح درتهران وشهرزابل اعلام داشتند که ازتقلب پرهیز شود. زیرا شهرزابل ومراکز اخذ رای درمحاصره آزادیخواهان سیستانی است. اما غرور وتکبر دولتی ها به حد ی بود که به خواسته مشروع وبه حق مردم هیچ ترتیب اثری داده نشد ، رهبری قیام پس از مذاکره با بزرگان سیستان وآیت ا... شریفی به نتیجه رسیدند که راه حل ازبین بردن صندوقها ی آرا می باشد. وابستگان رژیم و هواداران خاندان علم تهدید راهم جدی نگرفتند حتی ازتوهین هم فروگزار نکردند.

توهین یکی ازپیش کاران وابسته به خاندان خزیمه برای سیستانی ها قابل اغماض نبود. بنابراین دستور شکستن صندوقهای آرا صادر شد، ناگهان ازچهارگوشه شهرزابل فریاد یاحق درفضا طنین انداز شدودرساعت ۸:۱۵ دقیقه صبح روز ۱۹ بهمن تمامی صندوقها شکسته و آرا درفضا پراکنده شد .بازرس وفرماندار کشته شدند. وآیت ا... شریفی ،سردارمحمدرضاخان ودیگر سران وبزرگان سیستان بازداشت شدند برخی از آزادیخواهان سیستانی به زندانهای طولانی محکوم شدند وسردارمحمدرضاخان پردلی پس از ۱۶ سال تبعید درسال ۱۳۴۶ به سیستان بازگشت .

 

منبع: پایگاه خبری اوشیدا



  فرمایشات مقام معظه رهبری: سردار شهید حا جقاسم میرحسینی که از سرداران لشکر41 ثارالله می باشد- او در میدان نبرد - در هنگام دفاع - از آن شخصیتهای استثسنائی و جالب است که من مردم سیستان را اینگونه شناختم

        
  
روستای صفدر میر بیگ در سکوت شبانگاهی آرام خفته بود .کوچه ها ،خنکای باغستانها و عطر علفزارها را به خانه های کاهگلی و غم زده روستا می سپردند و کشاورزان ،گرمای یک روز پرتلاش مرداد ماه سال 1342 را با خود به بستر برده بودند .شب از نیمه می گذشت و گرما آرام آرام در لابه لای شاخه های بید و برگهای توت پنهان می شد


مسئول بسیج کارکنان واحد زابل با اشاره به حماسه ی عظیم نهم دی ماه گفت: نهم دی ماه سال 1388 در واقع روز حماسه عاشورایی و بصیرت عاشورایی می باشد که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار گردید. در این روز ملت سلحشور ایران اسلامی به جریان فتنه و حامیان فتنه نه بزرگی گفته و آخرین تیر خلاص را به سمت فتنه گران شلیک نمودند.
 محمود شیخ اویسی اظهار داشت روز نهم دی ماه در پی حرمت شکنی و اهانت به مقدسات در روز عاشورای حسینی توسط عده ای مزدور وابسته به اجانب و فریب خورده، ملت ایران مشت محکمی به فتنه گران کوبیده و بیعت مجددی با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صورت گرفت که به عنوان روز بصیرت در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار گردید.
 وی افزود مردم ایران یکبار دیگر با حضور جوش خود به دشمنان خود نشان دادند که دشمنان نظام و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله های آنها را نخواهند خورد.
در روز نهم دی ماه 1388 ملت ایران نشان داد که خیلی با بصیرت هستند و در گرد و غبار که فتنه گران به پا کرده اند، راه را گم نمی کنند و دست از ولایت فقیه بر نمی دارند و ثابت کردند که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) پشتیبان ولایت فقیه می باشند تا به مملکت شان آسیب نرسد.
آری در نهم دی ماه ملت بزرگ ایران حماسه ای عظیم خلق کردو اعلام نمودند که در صف ولایت و انقلاب و نظام قرار دارند و در این روز با خروش عمارهای رهبری ما شاهد برچیده شدن بساط فتنه گراهند در کشور بودیم.

17 بهمن 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مهدی بزی الری


سالروز درگذشت حبیب بن مظاهر جنگ تحمیلی را بر همرزمان و رهروانش تسلیت می گوییم

17 بهمن 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مهدی بزی الری
شانزدهم دی ماه، سالروز شکل گیری حماسه خونین هویزه به دست دانشجویان پیرو خط رهبری و به فرماندهی دانشجوی شهید، سیدحسین علم الهدی است. این دانشجویان رزمنده در سال 1359، عملیاتی را در هویزه و سوسنگرد آغاز کردند و پیروزی های مهمی به دست آوردند. نیروهای اسلام در حالی که تجهیزات نظامی در اختیار نداشتند، تا آخرین قطره خون به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداختند، مظلومانه به شهادت رسیدند و حماسه هویزه را آفریدند. به پاس تجلیل از رشادت های دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، به ویژه شهید علم الهدی، شانزدهم دی، روز «شهدای دانشجو» نام گرفت.

17 بهمن 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مهدی بزی الری

27 دی سالروز شهادت سيدمجتبي نواب صفوی

 

27 دي ماه سالروز شهادت مرحوم نواب صفوي است . سيدمجتبي ميرلوحي صفوي، از روحانيون مبارز و رهبر جمعيت «فدائيان اسلام»، 1303ش. در محله خاني‌آباد نو و در خانواده‌اي روحاني ديده به جهان گشود. پدرش سيدجواد ميرلوحي به دنبال صدور قانون «لباسهاي متحدالشكل» ـ 1314 ش. ـ لباس روحانيت از تن بيرون كرد و به عنوان وكيل دعاوي دادگستري مشغول به خدمت شد، اما پس از چندي در پي يك مشاجره سخت، سيلي محكمي به صورت علي‌اكبر داور وزير عدليه وقت زد كه نتيجه آن گذران محكوميت سه ساله در زندان بود. او چندي پس از گذراندن دوره محكوميت و آزادي از زندان دارفاني را وداع گفت. طي اين سه سال سيدمحمود نواب ميرلوحي، از بستگان نزديك سيدمجتبي، عهده‌دار سرپرستي وي بود.
سيدمجتبي در 7 سالگي وارد دبستان حكيم نظامي شد و سپس در مدرسه صنعتي آلماني‌ها به تحصيل ادامه داد. او همزمان در يكي از مساجد خاني‌آباد نو به فراگيري دروس ديني نيز مشغول شد و پس از خروج رضاخان از كشور به فعاليتهاي سياسي روي آورد. سخنراني وي عليه دولت قوام‌السلطنه در 17 آذر 1321 در حالي كه 18 سال بيش نداشت اولين مبارزه وي عليه حكومت پهلوي محسوب مي‌شد. در پي اين سخنراني و تهييج دانش‌آموزان ديگر مدارس و همراهي عده‌اي از مردم ناراضي، تظاهراتي در مقابل مجلس شوراي ملي عليه قوام برگزار شد كه با مداخله و تيراندازي پليس، دو نفر شهيد شدند. اين حادثه اثر عميقي در شخصيت سيدمجتبي گذاشت و او را در راه مبارزه با حكومت پهلوي مصمم‌تر ساخت.


1.   پيام امام خمينی (ره)به ملت ايران در رابطه با کشتار وحشيانه رژيم در ماه محرم (1356 ه. ش)

[...من با کمال تواضع دست خود را به سوی ملت نجيب ايران دراز می کنم. از روحانيون عظيم الشان تا خطبای ارجمند، از جوانان محترم حوزه علميه تا دانشجويان داخل و خارج کشور، ايدهم الله تعالی و از همه صميمانه و با عرض تشکر، خواستار پيوستگی و حفظ  وحدت کلمه هستم و اينکه از مناقشات تفرقه انداز احتراز نمايند و با صدای واحد و ندای همگانی در راه استقلال کشور و قطع ايادی اجانب و عمال وابسته آنها کوشش کنند و با اتکا به خدای متعال و احکام عدالت پرور اسلام، همدست وهمداستان شوند و به آنها که دم از چارچوب قانون اساسی می زنند، تذکراکيد دهند که با اين کلمه صحه بر رژيم سلطنتی فاسد موجود نگذارند که تا اين دودمان فاسد بر مقدرات کشور حکومت می کند، نه از آزادی و استقلال کشور خبری است و نه مردم روی سعادت می بينند.]

اشغال سرکنسولگری ايران در بمبئی توسط دانشجويان ايرانی به حمايت از امام خمينی (ره)

 (1357 ه . ش)

لغو مجازات اقتصادی عليه ايران ( آزادی گروگانها )(1359 ه . ش)

آزاد شدن شهرک دو عيجی عراق توسط رزمندگان اسلام . (1365 ه. ش)

 ظاهرات يکصد تن در خيابان پهلوی (شهردزفول) بر عليه رژيم شاهنشاهی (1356 ه. ش)

تشکيل ارگانهای خود مختار توسط مردم به حمايت از امام خمينی (ره)(1357 ه. ش)

تشکيل يک کميته هماهنگی مرکزی از چهل و پنج وزارتخانه، سازمان و شرکتهای بزرگ جهت ادامه اعتصاب تا تحقق جمهوری اسلامی (1357 ه . ش)

ديدار رئيس شورای سلطنت با آيت الله خمينی (ره) و استعفای وی از شورای سلطنت (1357ه. ش)

بستری شدن حضرت امام خمينی (ره) در بيمارستان قلب تهران (1358 ه. ش)

 


 


 

17 بهمن 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مهدی بزی الری

20مین یادواره شهیدان دولتی مقدم و همرزمان

سخنران: یکی از فرماندهان دفاع مقدس اعزامی از تهران

مداح: حاج احمد خلف زاده اعزامی از خوزستان

زمان: پنج شنبه پنجم بهمن ماه 91 ساعت 2/5 عصر

مکان: زابل مصلی المهدی

 
   

بستن فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار
جهت جلوگیری از ورود حضرت امام خمینی (ره) (1357ه. ش) رد اظهارات شاپور بختیار توسط حضرت آیت الله شیرازی (رد پشتیبانی آیات اعظام از دولت وی) (1357ه. ش ) اشغال کنسولگری ایران توسط دانشجویان ایرانی در پاریس (1357 ه. ش) عملیات فتح 4 (1365 ه. ش) بازرگان: استعفا عاقلانه ترین کار بختیار است. شورش در زندان اهواز. تهدیدهای تلفنی نسبت به جان امام (ره) شدت گرفته ولی در برنامه بازگشت خللی حاصل نمی شود امام خمینی فرمودند: برای بازگشت به ایران جنگ می کنیم (پلیس فرانسه بر شدت مراقبت از جان امام خمینی افزود). تقدیم لایحه انحلال ساواک و محاکمه مقامات توسط بختیار.


وقایع ۱۲بهمن از ایام‌الله دهه فجر

۱۲بهمن روز ورود روح‌الله خمینی به ایران-در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از آیت‌الله خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۵۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم گورستان بهشت زهرا شد…

خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

وقایع ۱۴ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز شنبه ۱۴ بهمن از ایام‌الله دهه فجر در محل مدرسه شماره ۲ علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ خمینی به این شرح بود:

«کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند. از ارتش می‌خواهم هرچه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد.     »

 

وقایع روز ۱۶ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز ۱۶ بهمن و تعیین دولت موقت-خمینی در روز ۱۶ بهمن طی فرمانی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین و معرفی کرد. عصر همان روز در سالن سخنرانی مدرسه علوی یک مصاحبه مطبوعاتی بین‌المللی ترتیب داده شد، در این جلسه بازرگان برنامه و وظایف دولت موقت را تشریح کرد و افزود برگزاری همه پرسی درباره تغییر رژیم، برگزاری انتخابات مجلس موسسان و انجام انتخابات مجلس از وظایف این دولت است.

وقایع روز ۱۹ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

 

روز نوزدهم بهمن ماه بزرگ‌ترین راه پیمایی انقلاب صورت گرفت. در قطعنامه پایانی راه پیمایی نخست وزیری مهدی بازرگان توسط تظاهرکنندگان تایید شد.

 

وقایع ۲۰ بهمن از ایام‌الله دهه فجر


در روز ۲۰ بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنرانی رییس دولت موقت را استماع نمایند. در همین هنگام در غرب تهران درگیری شدیدی صورت گرفت؛ عده زیادی از افراد گارد شاهنشاهی به پادگان همافران نیروی هوایی حمله بردند و به محض آغاز درگیری آنان عده زیادی از جوانان وابسته به جناح‌های مختلف به نفع همافران وارد صحنه درگیری شدند. این درگیری خونین ده‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت ولی در نهایت همافران توانستند حلقه محاصره نیروهای گارد را بشکنند.

وقایع ۲۱ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز بیست و یکم بهمن ماه روز نبرد مسلحانه همه جانبه مردم و نیروهای دولتی بود. درگیری خونین مردم و لشگر گارد در این روز به اوج خود رسید؛ و جنگ تانک‌ها با مردم مسلح باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شد. آیت‌الله خمینی تهدید کرد در صورت عدم جلوگیری از کشتار لشگر گارد حکم جهاد خواهد داد.در اینروز چندین کلانتری توسط گروههای مسلح مردمی تسخیر شدند که در نتیجه آن مقادیر زیادی اسلحه به دست مردم افتاد. در همین روز فرمانداری نظامی تهران اعلامیه شماره ۴۰ را انتشار داد؛ بموجب این اعلامیه رفت و آمد مردم از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۵ بامداد ممنوع اعلام شد. در پی اعلامیه مزبور اعلامیه دیگری صادر و منع عبور و مرور تا ساعت ۱۲ بامداد تمدید شد. مردم عملاً مقررات حکومت نظامی را باطل ساختند و تا صبح در خیابان‌ها با ایجاد حریق و راه بندان‌های متعدد مانع حرکت قوای نظامی می‌شدند.

وقایع ۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر ،در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و سه سال حیات طیبه در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرامی  باد

دهه فجر سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی در افق زیبا و پهناور کشور ایران است

در آیینه ی دوران انقلاب ، تبلور شکوه و عظمت پس از نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم بدست خمینی کبیر قهرمان بلا معارض نبرد با کفر و ستم و الگوی بی بدیل عدالت رقم خورد و پیروان راه نورانی او هر روز با حضور  در صحنه های مختلف  و دفاع از آرمانها و مقدسات انقلاب ، وفا داری خود را به آن راد مرد تاریخ و فرزند خلف ايشان مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای (دامت افاضاته ) بیش از پیش به منصه ظهور رساندند.

در سایه همین حفظ و حراست از ارزش‌ها و اصول مترقی انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری بیداری اسلامی در یک سال اخیر در منطقه هستیم که همه این دستاوردهای خوب و شیرین را می‌توان نتیجه مجاهدت ملت ایران با توکل به خداوند و احساس مسئولیت بیشتر دانست.

توکل به خداوند متعال، زمان‌شناسی، امام‌شناسی و بصیرت‌بخشی لازمه و ابزار کار پایمردی در حفظ اصول و ارزش‌ها است.

 ملت ایران با دست یافتن به گنجینه وحدت و ولایت‌مداری تاکنون توانسته است قله‌های عظیم ایثار و شهادت‌طلبی را به خوبی طی کند و با همین روند قادر است در سال‌های متمادی به خواسته و مطالبه اصیل مردم پاسخ دهد.

شیطنتی که امروز نظام استکباری به آن دامن می‌زند، موضوع تحریم شریان اقتصادی ایران است که احساس می‌کند با چنین حرکتی می‌تواند ملت ایران را ناکارآمد و در صحنه‌های مختلف مأیوس و نا امید جلوه دهد ولي همگان ديدند كه با اعلام قطع صدور نفت به كشورهاي اروپايي چگونه خود را به درهاي بسته مي‌كوبند.

دهه فجر حاصل استقامت و پايداري مرداني از ياران خميني كبير است كه زير وحشيانه ترين شكنجه‌هاي تاريخ قد خم نكردند و همواره بر حاكميت اسلام ناب پاي فشردند.

دهه فجر انفجار نوري بود كه تشعشع خيره كننده آن امروز پس از گذشت سي و اندي سال در بلاد اسلامي و حتي غيراسلامي قلب ملل تحت ظلم را جلا بخشيده و چشم استكبار و معاندين نظام اسلامي را كور كرده است بطوريكه سران حكومتهاي ظلم و تعدي به دست و پا افتاده و در صدد كشتار مردم خويش برآمده‌اند.

امروز به بركت هدايتهاي امام(ره) و رهبري و با توجهات حضرت وليعصر(عج) انقلاب اسلامي به جهان صادر شده و انشاءالله در آينده‌اي نه چندان دور شاهد اضمحلال حكومتهاي جابر خواهيم بود.

با آرزوی عزت ابدی برای ملت بزرگ ایران والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل و آدرس bk-pr-iauzabol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 5679
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1